Zanimljiivosti

NASA omogućava pretragu neotkrivenih svjetova

E-mail Ispis PDF
NASA finansira sajt koji omogućava javnu potragu za novim neotkrivenim svjetovima na obodu našeg solarnog sistema i u susednom međuzvjezdanom prostoru.

Novi sajt, pod nazivom "Backyard Worlds: Planet 9", omogućava svima da učestvuju u potrazi, tako što će gledati kratke filmove sastavljene od infracrvenih snimaka NASA misije WISE.

"Rastojanje između Neptuna i Proksime Kentauri, njemu najbliže zvijezde, iznosi samo oko četriri svjetlosne godine. Mnogo tog velikog prostora još je neistraženo", rekao je glavni istraživač Mark Kačner, astrofizičar iz NASA centra u Merilendu, navodi se na sajtu Phys.org.

“Ima tako malo sunčeve svjetlosti u tom dijelu sistema, da se čak i jako veliki objekti jedva vide. Ali infracrvenim svemirskim teleskopom (WISE) snimljeni su objekti koje bismo inače propustili.”, rekao je.

Ovim teleskopom je u toku 2010. i 2011. godine napravljeno najsveobuhvatnije istraživanje, takoreći skenirano je cijelo nebo ovom tehnologijom.

Misija je ponovo aktivirana 2013. godine da bi NASA mogla da identifikuje potencijalno opasne objekte u blizini Zemljine orbite.

Novi sajt koristi te podatke za traženje nepoznatih objekata na obodu našeg solarnog sistema.

Tako su 2016. godini, astronomi u Pasadeni, Kalifornija došli do saznanja da više udaljenih solarnih objekata ima orbitalne karakteristike koje ukazuju da su pod uticajem gravitacije neke još neotkrivene planete, kojoj su istraživači dali nadimak Planeta 9.

Ako ona zaista postoji mogla bi se pojaviti upravo u tim podacima dobijenim pomoću infracrvenog teleskopa.

 

(Vijesti.ba)

Comments ()
 

Mercedes-Maybach G650 Landaulet ima V12 motor i stražnja sjedišta iz S-Klase

E-mail Ispis PDF

Mercedes je specijalnim modelom koji je doživio Maybachov tretman odlučio u penziju poslati G-Klasu W463.

Radi se o četvrtom produkcijskom modelu nakon S-Klase Sedan, produženog Pullmana i S650 Cabrioleta, koji će imati dvostruki M logo poslije inauguracije Mercedes-Maybach sub-brenda uvedenog prije nekoliko godina. Istovremeno, G650 Landaulet je najneobičniji od svih.

U poređenju sa standardnom G-Klasom, specijalna verzija ima dodatni prostor za noge zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju koje je povećano za 578 milimetara. Standardno stražnje sjedište je zamijenjeno je s dva individualna sjedišta s masažerima, koja su posuđena od S-Klase. Pritisak na dugme je dovoljan da putnici otvore elektronski sklopiv krov od tkanine, a dodatnu privatnost pruža staklena pregrada koja dijeli vozača i suvozača od putnika u stražnjem dijelu automobila.

Oni koji sjede nazad imaju vlastitu centralnu konzolu s držačima čaša koji imaju funkciju zagrijavanja i hlađenja, a na raspolaganju su im i dva 10-inčna ekrana te dva sklopiva stola.

Automobil je od tla podignut 450 mm, a za odlično off-road iskustvo tu su tri blokade diferencijala.

Kao i S650 Cabriolet, G650 pokreće biturbo motor koji razvija 630 KS i 1.000 Nm obrtnog momenta. Snaga se prenosi na sva četiri točka, a radi se o 22-inčnim naplacima s gumama dimenzija 325/55 R22.

Mercedes će javno predstaviti G650 Landaulet na Sajmu automobila u Ženevi u martu, a prodaja počinje krajem istog mjeseca.

Proizvodnja će se obavljati u tvornici u Grazu u Austriji, a ograničena je na 99 primjeraka. Prve dostave se očekuju najesen. Cijena zasad nije poznata, ali će definitivno biti veća od 457.000 eura, koliko košta G63 6x6 iz 2015. godine.

Comments ()
 

Na prodaju jedini Ferrari Enzo FXX legalan za cestovnu vožnju

E-mail Ispis PDF

Jedini Ferrari Enzo FXX legalan za cestovnu vožnju prodaje se u Velikoj Britaniji za 9.999.999 funti (oko 11,7 miliona eura).

Ovaj Enzo je samo jedaon od 38 primjeraka, koji nakon izlaska iz fabrike 2008. godine nije bio legalan za vožnju. Tako je bilo sve do 2015. godine, kada ga je upravo Ferrari prilagodio standardima potrebnim za cestovnu vožnju.

Porađeno je na ovjesu koji se može podešavati, dodani su pokazivači smjera i stražnja svjetla, kao i ručna kočnica, "obične" gume, sirena i farovi.

Automobil i dalje pokreće 6,3-litarski V12 atmosferski motor koji razvija 850 KS, a njegova maksimalna brzina iznosi 397 km/h. Mjenjač je uparen sa šestostepenim sekvencijalnim mjenjačem, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je nešto više od 2,5 sekundi. Za zaustavljanje se brinu karbon-keramičke kočnice.

Iako je star gotovo deset godina, automobil je prešao svega 2.092 km. Ofarban je u originalnu Rosso Corsa crvenu boju sa bijelim ukrasnim detaljima i FXX oznakama.

U unutrašnjosti su dva sjedišta presvučena tkaninom, upravljač presvučen Alcantarom i drugo.

Comments ()
 

Kozje mlijeko ima izuzetna antikancerogena svojstva

E-mail Ispis PDF
Danas se ispitivanjima došlo do saznanja da kozje mlijeko ima izuzetna antikancerogena svojstva.

Da bi sačuvala vječitu mladost carica Kleopatra se kupala u kobiljem mlijeku. Kada bi neko ustvrdio kako mu ništa ne nedostaje, obično bi rekao da ima i – ptičjeg mlijeka. Ovom prilikom želimo da kažemo nešto više o nama znatno dostupnijem kozjem mlijeku, za koga mnogi stručnjaci kažu da je ljekovito. U davna vremena Hipokrat je tvrdio da je surutka od kozjeg mlijeka dobar lijek za plućne bolesti, žutice, reume i gihta.

Danas se ispitivanjima došlo do saznanja da kozje mlijeko ima izuzetna antikancerogena svojstva. To potvrđuje činjenica da su koze otporne na mnoge bolesti zbog izraženog imunološkog sistema.

U kozjem mlijeku veći je procenat vitamina A i B, nego u kravljem. Osim toga, sadrži mnogo više kalcijuma, magnezijuma, fosfora i hlora. Na njegov kvalitet utiče niz faktora: rasa, ishrana, način uzgoja, starost životinje, stadijum laktacije, kao i način muže.

Kod nas se uglavnom odgajaju tri rase: francuska alpina, sanska i srnasta koza. Među njima, po broju litara i procentu masnoće u mleku – bolja je sanska koza. Tokom laktacije ona daje do 500 litara mleka sa procentom masnoće oko 4 odsto i 3,40 odsto proteina.

Na svu sreću polako nestaju predrasude o kozjem mlijeku i svakim danom sve više raste interes za njega. Da bi smo mlijeko sačuvali od raznih mirisa – neophodno je da se koze drže odvojeno od jarca i da se redovno održava higijena smještaja i muže.

Comments ()
 

Titov bunker u Konjicu posjetiocima nudi putovanje u prošlost

E-mail Ispis PDF

Nekada jedna od najvećih jugoslovenskih vojnih tajni, Titov bunker ARC DO u brdima nadomak Konjica autentično svjedoči prohujalim hladnoratovskim vremenima i posjetioce doslovno vodi u putovanje kroz vrijeme.

Na desnoj obali rijeke Neretve u Konjicu nalaze se tri kamuflažne zgrade za ulazak u objekat izgrađen u unutrašnjosti brda iznad kojeg se uzdiže planina Zlatar. Riječ je o podzemnom objektu koji nosi naziv ARC, a što vojničkim rječnikom znači “armijska rezervna komanda“.

Podzemni grad u obliku potkovice i kodnog naziva “Istanbul“ građen je četvrt stoljeća i završen je 1979. godine kao sklonište za tadašnjeg predsjednika SFR Jugoslavije Josipa Broza Tita i vojni i politički vrh u slučaju nuklearnog rata.

Riječ je o najvećem skloništu te vrste u bivšoj Jugoslaviji, a mogao je izdržati atomsku eksploziju od 24 kilotone.

Inventar Titovog bunkera nije mijenjan, svi strojevi su sačuvani, telefoni, teleprinteri, kao i karte Jugoslavije na zidovima. Vrata, nekada tajnog vojnog podzemnog zdanja javnosti su otvorena prije pet godina, a posjeta tom kompleksu predstavlja svojevrsnu putovanje kroz prošlost.

Za izgradnju ovog bunkera Tito je potrošio 4,7 milijardi dolara, a bez potrebe da izađu na otvoreno u bunkeru je 350 osoba moglo živjeti šest mjeseci, a da im pritom ništa ne nedostaje.

Tito za života nije uspio posjetiti i vidjeti bunker u Konjicu nakon što je izgrađen, ali prostorije koje su bile predviđene za njega  i danas se čuvaju u autentičnom ruhu.

Bunker je javnosti otvoren tokom Bijenala savremene umjetnosti 2011. godine, a i danas je svojevrsna galerija sa postavkom djela kojima o Hladnom ratu, nuklearnom oružju i ratu govore autori iz različitih dijelova svijeta.

Zamjenik direktora Bijenala Mirnes Baljić je za AA kazao kako je Titov bunker građen u vrijeme velike izgradnje u cijeloj Jugoslaviji i kada se u Konjicu gradilo više nesvakidašnjih objekata, zgrada i fabrika, pa ljudi nisu ni shvatili da se radi o gradnji nekog tajnog vojnog kompleksa.

Na pitanje otkud kodni naziv bunkera “Istanbul“, Baljić je kazao da ne postoji dokumentacija o tome, ali da se najvjerovatnije taj naziv odnosi na proces zbližavanja Jugoslavije i Turske u vremenu gradnje bunkera.

“Bunker je bio stroga vojna tajna, a i radnici koji su učestvovali u njegovoj gradnji prethodno su potpisivali izjavu da će čuvati tajnu o tome“, kazao je Baljić i dodao da je bunker do sada posjetilo više od 8.000 osoba.

“Izgrađen samo za mali broj ljudi, ovaj objekat je sada otvoren za posjetu svima. Posjetioci mogu vidjeti tajne odaje i stvari, ali i umjetnička djela iz cijelog svijeta. Nekada je ovaj objekat bio povezan sa idejom nuklearnog rata, a danas je povezan sa modernom umjetnošću“, kazao je Baljić.


(Vijesti.ba / AA)

Comments ()
 
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Kontakt

 

Sve predijeloge i sugestije na izgled i sadržaj portala www.buzimljani.ba možete poslati na e-mail: buzimljani-@hotmail.com.

  Telefon: 

Godinu dana postojanja portala buzmljani.ba-24.februara 2011. godine

Udruženje "Stari grad" Bužim Jurišnog bataljona b.b.

JIB:4263580190001, Registrovano u registru udruženja Knjiga V,reg.broj 88. 14.01.2010.godine